Vier redenen om te kiezen voor een draadloze intercom van Intratone
Bent u toe aan een intercomsysteem dat u eenvoudig kan beheren en onderhouden? Intratone is het meest gebruiksvriendelijke intercomsysteem voor appartementen. De belangrijkste voordelen van ons intercomsysteem zijn de eenvoudige installatie, gebruiksvriendelijkheid, veiligheid door 24/7 toegangscontrole en kostenbesparing op beheer. In deze blog vertellen we u meer over de diverse voordelen van de Intratone draadloze intercom voor gebruikers én beheerders.
Vereenvoudig de installatie van uw intercomsysteem
Een Intratone draadloos intercomsysteem is binnen een paar uur geïnstalleerd, zowel in een nieuwbouw als in een bestaand gebouw. Het ontbreken van bedrading van de intercom naar het appartement zorgt voor een snelle en eenvoudige installatie. Communicatie tussen de intercom en de gebruiker gebeurt door gebruik te maken van bestaande 4G systemen. Bij het vervangen van de intercom door een Intratone draadloos intercomsysteem worden alle bewonersgegevens, zoals het koppelen van de huisnummers, namen en telefoonnummers, vooraf geprogrammeerd in het systeem. Dit zorgt ervoor dat na het aansluiten het intercomsysteem meteen operationeel is en dat bewoners geen of nauwelijks hinder ondervinden van het vervangen. Een erkend installateur kan een Intratone toegangscontrolesysteem voor eigenaarsverenigingen, gebouwbeheerders en bedrijven installeren. Wij beschikken over een groot netwerk van getrainde en gecertificeerde installateurs die garant staan voor een snelle en kwalitatief hoogwaardige installatie.
De draadloze intercom van Intratone is het meest gebruiksvriendelijke intercomsysteem voor appartementen
Iedereen kan werken met een Intratone intercomsysteem voor appartementen. Het communiceren met personen die aanbellen en het openen van de deur is heel eenvoudig. De Intratone telefoon applicatie die communicatie en toegangscontrole mogelijk maakt is overzichtelijk en enkel voorzien van de functionaliteiten die nodig zijn. Echt iedereen, van jong tot oud kan ermee werken. Wij zijn er dan ook erg trots op dat we kunnen zeggen dat het Intratone draadloze intercomsysteem, ook wel deurtelefoon genoemd, veruit het meest eenvoudige en gebruiksvriendelijke intercomsysteem voor appartementen is. Een groot bijkomend voordeel van het gebruik maken van bestaande telefoonnetwerken is de toename van vrijheid. Zelfs als de gebruiker niet thuis is (niet bij vaste telefoon) kan men zien dat er aangebeld wordt, communiceren met diegene die aanbelt en eventueel de deur opendoen. Het openen van de deur als de bewoner niet thuis is heeft bijvoorbeeld voordelen bij het bezorgen van pakketten, de bezorger kan ze bijvoorbeeld achterlaten in het voorportaal van het appartementsgebouw. Aangezien er nog steeds een toename is in e-commerce en het bezorgen van producten ook in de komende jaren zal blijven toenemen is deze mogelijkheid om buitenshuis de deur te kunnen openen een functie die heel gegeerd is.
Veiligheid voorop: 24/7 toegangscontrole per telefoon
Veiligheid is een belangrijk aspect als het gaat om de keuze voor een intercomsysteem of bij het vervangen van bestaande intercomsystemen. Naast goede sloten en degelijke verlichting maakt de toegangscontrole integraal deel uit van het hele veiligheidspakket. De veiligheid, maar vooral het gevoel van veiligheid, wordt bepaald door de mate waarin we in staat zijn te controleren wie binnen wordt gelaten en wie niet.
Met een Intratone video intercom wordt het makkelijker om te communiceren met de bezoeker en kan snel bepaald worden of dit bezoek gewenst of ongewenst is. De ingebouwde camera met groothoeklens werkt goed bij zowel veel als weinig licht en is voorzien van een “dome” voor de bescherming. Na communicatie kan vanop afstand worden overgegaan tot het ontgrendelen van de deur en de bezoeker binnen te laten, zowel als de bewoner of gebruiker binnenshuis als buitenshuis is. Veel Intratone intercomsystemen zijn voorzien van een handsfree proximity lezer, hiermee kan door een draadloos device (sleutelhanger/ druppel) bij de lezer te houden, een geregistreerde gebruiker toegang verleend worden. Dit verhoogt ook de veiligheid op het vlak van hygiëne.
Het Intratone intercomsysteem biedt daarnaast een hoge mate van veiligheid, omdat het bijvoorbeeld goed toegankelijk is voor hulpdiensten en omdat derden (familie of andere betrokkenen) vanop afstand kunnen controleren wie er aanbelt wanneer hun naasten of diegene die ze verzorgen thuis zijn.
Maar veiligheid gaat verder dan alleen de veiligheid van de bewoners. Ook beheerders van gebouwen willen graag een overzicht hebben op het vlak van toegangscontrole. Zij willen het aantal gebruikers dat toegang heeft tot een minimum beperken en volledige flexibiliteit hebben in het uitgeven van tijdelijke toegang-access-levels, bijvoorbeeld om tijdelijke toegang te verlenen bij calamiteiten, schoonmaak- of onderhoudswerkzaamheden. Dit sleutelmanagement wordt met de systemen van Intratone gemakkelijk gemaakt. Modules bieden opslag aan elektronische sleutels. De toegang tot deze sleutels volgt na identificatie. Wie er wanneer gemachtigd is de sleutel te gebruiken kan online beheerd worden. Het systeem registreert en rapporteert het sleutelgebruik. Snel, simpel en veilig sleutelmanagement voor beheerders wordt zo gegarandeerd.
Daarnaast dragen wij veiligheid hoog in het vaandel als het gaat over gegevensbescherming en privacy. Vanzelfsprekend hebben we voor correct gebruik data nodig zoals adressen, namen en telefoonnummers. Deze data worden opgeslagen in beveiligde server omgevingen. Onze verschillende servers op verschillende locaties zijn beveiligd door OVH, de Europese leider in het beveiligen van gegevens. De beheerwebsite, waar veel data worden geregistreerd, is een beveiligde website met beveiligd login- en wachtwoordmanagement.
We zijn bezig met het verkrijgen van de ISO 14001-kwalificatie in alle stadia van het bedrijf. Dit is een lopend proces.
Kostenbesparing: eenvoudig beheer en onderhoud van uw intercomsysteem
Vooral beheerders van grotere gebouwen of meerdere gebouwen op afstand van elkaar profiteren van het eenvoudige beheer van een Intratone intercomsysteem voor appartementen. Vanop één locatie, bijvoorbeeld het kantoor van de beheerder, kan op afstand vrijwel alles wat geregeld moet worden georganiseerd worden. In een beveiligde omgeving waar alle objecten overzichtelijk zijn ondergebracht kan de beheerder zaken als (tijdelijke) toegang regelen, maar ook een nieuwe bewoner toevoegen aan het intercomsysteem. Het blokkeren van de rechten voor zoekgeraakte badges is mogelijk in een handomdraai en dit alles vanop afstand. Dit scheelt aanzienlijke tijd, de beheerder moet immers niet meer voor kleine aanpassingen of het verlenen van toegang naar de fysieke locatie gaan, wat tijd en kosten bespaart. Niets voor niets zeggen we bij Intratone: op afstand de beste! Dat geldt dus niet alleen voor de bewoners, die op afstand controle hebben over de toegang ook buitenshuis, maar zeker ook voor de beheerders. Uiteraard staat de Intratone klantendienst dag en nacht voor u klaar.
Wilt u meer weten over ons intercomsysteem? Wij verzamelen al onze kennis en informatie op onze intercom pagina.