Tevreden bewoners vind ik het allerbelangrijkst!
Hoe beheert Maurice Boomsta van Woningstichting Den Helder de toegang tot zijn wooncomplexen? Regelt u dit al op afstand met Intratone?
Naam: Maurice Boomstra
Functie: Algemeen medewerker Woningstichting Den Helder / Helder Vastgoed BV
Beheer: Ongeveer 10.000 woningen in gemeente Den Helder
Leeftijd: 33 jaar
Plaats: Den Helder
Motto: Tevreden bewoners op elk moment in het proces
‘Tevreden bewoners vind ik het allerbelangrijkst. Als zij gelukkig zijn heb ik mijn werk bij Woningstichting Den Helder / Helder Vastgoed BV goed gedaan. Het beheerplatform van Intratone helpt mij hierbij. Het is erg gebruiksvriendelijk. In mijn eerste week ging degene die mij in moest werken op vakantie. Ik moest meteen zonder enige uitleg met de beheertool aan de slag. Dat ging onverwacht goed. Het platform werkt intuïtief, je vindt logisch je weg en hebt daardoor meteen door hoe het werkt.’
Eenvoudig sleutelbeheer van een zorgcomplex
‘We beheren meer dan 10.000 woningen in Den Helder, waaronder zorgcomplex(en) en hoogbouw-appartementen. Het beheer van complexen, waarvan sommige met kwetsbare bewoners, kent zijn eigen uitdagingen. Voor de veiligheid is het bijvoorbeeld fijn dat – als er sleutels kwijtraken – we deze direct kunnen blokkeren.
Bewoners die slecht ter been zijn kunnen gebruik maken van een handzender. Daarmee kun je op afstand de deur openen. Ideaal voor mensen in een rolstoel. Vast bezoekend personeel krijgt een badge, waarmee we ze toegang op afstand verlenen. En voor incidentele bezoekers programmeren wij hun prive GSM, zodat ze de deur kunnen openen door naar de deur te bellen. Elke deur heeft een eigen telefoonnummer. Een hele praktische tool.
Het gemak van (kleuren)badges
‘Verloren sleutels waren altijd een groot probleem voor onze organisatie. Sleutels liggen niet meer op straat bij verlies of diefstal. Achtergehouden sleutels bij verhuurmutaties konden gewoon gebruikt worden nadien. Dat is nu verleden tijd.
Intratone werkt met badges verkrijgbaar in verschillende kleuren.
Een bewoner hoeft mij alleen maar te vertellen welke kleur badge zoek is geraakt, en ik kan deze vervangen of deactiveren.
Bijkomend voordeel is dat de badge -als deze wordt teruggevonden- niet weggegooid hoeft te worden. Iets wat vroeger vaak voorkwam, omdat het slot moest worden vervangen. Daarbij heeft Intratone als voordeel dat de badges op afstand instelbaar zijn. Bij andere (oude) systemen moesten de badges (of druppels) op locatie geprogrammerd worden, bij elk kastje waar de deur geopend dient te worden met die betreffende badge. Dan moet je toch persoonlijk langs alle deuren gaan waar die persoon toegang toe moet krijgen, en dat is bijzonder tijdrovend. Met Intratone kies je op afstand alle toegangen die iemand mag krijgen. En ook al maak je hierbij een keer een fout, dan hoef je niet fysiek langs om dit te herstellen.’
Hulpdiensten, schoonmakers en mensen die onderhoud aan het gebouw doen krijgen van ons een hoofdsleutel. Hiermee geven we ze precies voldoende toegang en hoeven ze niet met honderden sleutels rond te lopen.
Veel zorginstellingen werken met een sleutelkastje dat buiten hangt. Dat staat natuurlijk niet mooi en is vaak ook niet toegestaan door architect. Bovendien is het inbraakgevoelig. Stel dat een schilder drie maanden toegang nodig heeft om alle kozijnen te schilderen. Dan stellen wij dat exact zo in op de sleutel. Na afloop van de werkperiode wordt de toegang automatisch stopgezet. Maar ook een wijkverpleegkundige krijgt eenvoudig toegang door hem/haar een bepaald telefoonnummer te laten bellen. Deze oplossingen zijn enorm tijdbesparend en veilig voor alle partijen. En onze bewoners hoeven niet onnodig lastig gevallen te worden. Daarom zijn ook zij blij met Intratone.